.

Saturday, December 10, 2011

macam mana la nak Buang bad habit

Assalamualaikum guys..
so rasanya smua orang ada bad habit kan...
and so do I...please anyone teach me how to get rid of it...

1. Boros
aku ni memang bab2 berjimat memang xkan la...
mistahil mustahil sangat la orang cakap..
adore gila dengan roomate aku si syeera... dia boleh guna bper puluh ringgit je dalam seminggu..ko guna magic ke makcik...
aku ni seratus lebih..mak aihhhh....
tu normal...kalau x normal memang beratus habis..
bila duit terbang boleh cakap goodbye je la...tengok ni nnak beli tengok tu nak beli
n then makan nak mewah2...memang kene goreng ngan mak aku la... ayah aku okay je.
yg ni dari kecik smpai besar x boleh ubah2...aduishhh...tolong la someone teach me how to save my money...

2. Pemalas
ni lagi satu. memang rasanya semua org ada sifat ni kot. kdg2 geram dengan diri sendiri...kenapalah x boleh nak jadi rajib even sekejap... mind set ni la punye pasal. tapi sekarang dah boleh ubah sikit2 kot. thanks syilah sebab perli perihal bawah katil...auwww terasa makk noxx ko ckp barang banyak. tapi akhirnya puas hati la tengok dah bersih macam tu.  lenkali perli aku banyk2 tau. mana tau jadi makin rajin.

3. Menangguh keje.
ni pon kira cam pemalas kot...kalau kt umah memang kene lecture je la pasal tangguh2 keja ni lagi2 solat...
mak aku memang xakan stop syarahan dia selagi kami2 x masuk bilik air ambik air sembahyang... almaklumlah..cikgu kan.. nanti aku pon jadi camtu jgk kot..hahaha... but at least berhasil jugak...

4. drive & ride laju2
ha...yang ni memang xtau la dtg dari mana. jangkit dari ayah aku kot.dia suka bwk kete laju2 cam nak kejar penjenayah. even bukan keje dia nk tangkap penjenayah guna kete polis. dia guna kete kebal nagn heli jer...ahaha... kalau aku bwk kete mmg mengucap la org yg dok sebelah. kt tg.malim ni bwk sopan2 je..blik ipoh, aku la raja. bmw kalah... bagus kancil aku nie..muahaha... tp nak dijadikan citer satu hari ayah aku nampak aku bwk laju2... mmg bising jugak la tapi dia x boleh nak kata lebih2 la sebab dia pon sama.well, like father like daughter. bawak moto pon aku suka laju2. kalau boleh nk lawan superbike tp x mampu le eden. guna lc je...standard lak tu... bila pikir blik memang susah nak ubah even pernah excident..

ahahaha...saper2 yang ada bad habit cam aku, give me high five la weyh,
kalau korunk ada tips nak mengurangkan list bad habit ni sila-sila lah bagitau aku...
pleaseeeeeee =.=






3 comments:

  1. ++ Kalo bad mood, aku mmg gerenti xleh purak2 nk wat muke cool..Hahah..Mmg org ley detect ngan senangnye la..Then kalo aku tgh marah, sume mende kuar dr mulut ni, even kisah2 yg da bkurun pun aku kuarkan..Tp marah aku xlame,xsmpai sejam da ok balik..Masalahnye dlm mase shari, byk kali kot kmarahan aku memuncak (the targets are always different la)..Pastu bile da cool, mule la nk nyesal certain craps yg kuar dr mulut ni..Haih,mmg bad habit, mmg..

    ReplyDelete
  2. And btw, I just realized that u've changed the font style..Kan kemas ni :)

    ReplyDelete
  3. kamchap : memang la awak. sy tau awk mcm mana.sy pon jd mangsa jugak kan...hahaha.pdn muka saya... peringatan utk sy menjauhkn diri la kalau awk tgh hot mcm apa...hahahaah.haah.sjer tukar..mls la font pelik2 cmtu.aku sdiri susah nak baca...

    ReplyDelete