.

Thursday, January 19, 2012

petua yang tidak dilupakan. thanks bestfriend :)

hye guys.
muka aku ni sememangnyer x flawless sgt tapi still aku tetap berpuas hati dgn apa yg ada. kalau time dia nak naik jerawat, berluma-lumba. kalau tengah ok, ok je la.hehehe... so aku xdk masalah kulit muka sejak kecik.
tapi start dari aku masuk sekolah menengah bibir aku selalu merekah and berdarah. smpai bestfriend aku pitam sebab drh x berhenti. btw, takut2 darah dia pon , bakal jadi doktor jugak someday. im very proud of you sys.

ok.patah balik kt topik tadi. kalau dah merekah tu for sure tangan ni gedik nak kupik2 benda kering kt bibir tu. mama aku selalu marah. dia kata nanti bibir aku jd nipis and kulit nipis tu hilang. x boleh nak makan apa2 semua tu. takut jgk tpi sekejap je la. pastu aku buat balik.

bila dah masuk form 3, aku kenal apa itu lip balm tapi aku x suka pakai sebab macam melekit. pastu kita mcm nk jilat benda tu tapi xdk rasa. jrang sgt2 pakai and aku langsung x nampk effect( dh jarang pakai memang la).
selain kering, bibir aku ni jenis pucat and macam hitam2 sikit. ada satu hari tu member aku boleh kata aku smoking. selamab je kan..

so disebabkan bestfriend aku ni jenis care and dia takut nk tgk darah tu lagi, dia nasihatkan aku pakai hari2. mula2 aku xnak tapi aku tgk dia pakai aku pon ikut skali. start dari situ bibir aku pon x kering dah. tapi still nampak pucat. hitam2 tu still ada. so bestfriend aku pon soh aku pakai, every single night before sleep. and then pakai yg buat bibir kita jd pink bila pakai. aku pon pakai je la nak sdpkan hati dia..

hasilnya, aku x perlukan lip balm or lipstick sgt sebab bibir aku dah jd pink. lain sgt dgn yg dulu. kdg2 terlupa pakai, bila tgk kt cermin warna tu ttp sama mcm aku pkai lip balm tapi x glossy je la.
even dah puas ht tapi ttp x lupakan pesana dr to be tu.hehehe...

so guys, should wear lip balm whenever you go out, and bring it along. bila terasa dah habis jer lekit2 tu terus letak. kalau xnak kaler, pakai lip balm yg biasa je. asal bibir kita di protect. and pakai sebelum tido.sebab bila tido xdklah lidah kita gatal2 nak jilat bibir tu kan. hehehe

so should try and apply it now
salam :)

mood:  missing someone

No comments:

Post a Comment